Afacerile cu servicii de livrare la domiciliu au crescut pe masura ce romanii au inceput sa puna tot mai mult accent pe timpul liber. Acum, hipermarketurile virtuale ofera servicii de livrare de produse alimentare si nealimentare, la preturi asemanatoare cu cele din magazinele mari.
Hipermarketul virtual Alimentaraonline.com a luat nastere la jumatatea anului 2006. Vlad Enachescu, fondatorul firmei Triumf Trading, care administreaza site-ul, a pornit acest business din dorinta de a avea o afacere de familie. "In acea perioada, comertul electronic nu era foarte bine conturat, iar ideea parea oportuna, mai ales pentru un oras ca Bucuresti, unde timpul liber este considerat un lux", a explicat el.
Inainte de a lansa afacerea, antreprenorul a efectuat un studiu de piata, a cautat furnziori si a incheiat contracte cu acestia, dupa care a implementat un sistem de lucru. Investitiile initiale au constat in cheltuielile pentru amenajarea spatiilor de depozitare pentru produsele alimentare si nealimentare si a celor destinate pregatirii produselor pentru livrare, achizitionarea unor autoturisme pentru transportul comenzilor, realizarea unui site web, achizitionarea unui soft special, recrutarea angajatilor si intocmirea unui buget de publicitate.
Campaniile de publicitate au fost cele care i-au adus primii clienti. "Nu a fost usor, in contextul unui segment dominat in mare parte de reticenta, dar am reusit sa ne impunem intr-un timp relativ scurt pe piata. Am intrat foarte repede in vizorul publicatiilor si al emisiunilor TV de specialitate, ceea ce a contribuit la formarea imaginii companiei", a adaugat Enachescu.
In opinia lui, pretul produselor comercializate de hipermarketul virtual nu este relevanta pentru aceasta piata. "Nu pretul este cel care face diferenta pe piata acestor servicii, ci calitatea, mobilitatea, flexibilitatea si abilitat