Perioada actuala, cu schimbarile ei economice si tehnologice, reprezinta pentru jurnalisti "o mare sansa" sa se "proiecteze in anul 2012, primul an cand oricine implineste 22 de ani nu-si va aminti cum era viata fara internet", afirma Mario Garcia, expert international in concept de presa. Mario Garcia, invitatul special al Conferintei Nationale a Presei din Romania, programata pentru 2 aprilie, a raspuns intrebarilor HotNews.ro referitoare la relatia dintre presa tiparita si online, despre riscurile si oportunitatile pe care le au publicatiile intr-o vreme in care "o stire se naste si moare digital".
Ideile pe scurt:
* Orice publicatie are acum sansa sa se proiecteze "in anul 2012, primul an cand oricine implineste 22 de ani nu-si va aminti cum era viata fara internet".
* Acum este momentul pentru schimbarile de concept de presa.
* Pentru un ziar, cea mai grava greseala este sa continue sa vada ziarul tiparit drept SINGURUL mediu.
* Ziarele sunt facute sa fie citite. Online este ceva ce FACI, la care participi.
* Ziarele ar trebui sa ceara bani pentru O PARTE din continutul online.
* Stirea de ultima ora urmareste un ciclu pe diverse platforme, de la telefonul mobil la online, apoi la print si inapoi la online. O stire se naste si moare digital.
* Si peste cinci ani va exista publicitate in ziarele tiparite, dar foarte probabil ca parte a unor pachete unde reclamele sunt vandute prin diverse platforme.
Mario Garcia, prezentat de organizatorii Conferintei Nationale a Presei drept "expertul nr. 1 in lume in concept de presa", si-a legat numele de concepte de succes create sau relansate pentru peste 400 de ziare, reviste si website-uri, inclusiv The Wall Street Journal, Handelsblatt, Die Zeit sau La Tribune. In cadrul Conferintei organizate la 2 aprilie de Media Management Institute pe tema "Managi