» Angajatii constructorului american al Autostrazii Transilvania, compania americana Bechtel, ii acuza pe subcontractorii turci de la Enka de faptul ca ar fi pus la punct o adevarata cooperativa care ar favoriza firmele turcesti in detrimentul celor romanesti. Mai mult, o parte din materialele de constructii ar fi cumparate din Turcia, fiind aduse la preturi mult mai mari decat cele din Romania.
Un grup de angajati ai companiei Bechtel, constructorul american al Autostrazii Transilvania, i-a trimis directorului de proiect, Michael Mix, o scrisoare deschisa. Prin intermediul ei, angajatii romani ii cer sefului Bechtel sa ia masuri impotriva principalului subcontractor al companiei americane, firma turceasca Enka. Aceasta este acuzata de faptul ca ar favoriza companiile turcesti in detrimentul celor romanesti. Mai mult, Enka ar cumpara, pe banii contribuabililor romani platiti catre Bechtel, materiale de constructii din Turcia, aduse la preturi mult mai mari decat cele din Romania.
Angajatii Bechtel dau mai multe exemple de contracte primite de companiile turcesti. Asa ar fi contractul pentru aprovizionarea cu agregate pentru segmentul de autostrada construit in judetul Bihor, intre localitatile Bors si Suplacu de Barcau. Acesta a fost atribuit unei companii al carei patron este prieten cu doi responsabili turci din cadrul proiectului Autostrazii Transilvania. Ar fi vorba de responsabilul cu achizitiile, Sara Baris, si de seful departamentului care se ocupa cu controlul calitatii produselor, Kilic Erdogan.
Un alt exemplu in care cei doi responsabili au preferat sa cumpere marfa de la conationali este cel al contractului cu o companie turceasca inregistrata in Romania. Aceasta a importat fier-beton produs in Turcia. Pretul de achizitie ar fi fost de un dolar kilogramul, plus costul transportului de la Constanta la punctele de lucru din Tr