Ford Motor va reduce producţia şi va reanaliza planurile de fabricaţie la uzinele din Germania, Spania şi România, ca răspuns la declinul "fără precedent" al cererii de maşini noi pe bătrânul continent. Noile planuri pentru Craiova vizează construcţia de motoare.
Diminuarea capacităţii, reducerea costurilor şi asigurarea planurilor viitoare de producţie sunt acţiuni esenţiale pentru viabilitatea Ford Europa în viitor, a declarat John Fleming, preşedintele şi directorul general executiv al Ford Europa. "Am luat deja o serie de măsuri, dar, cum piaţa continuă să scadă substanţial, vom lua acum măsuri suplimentare necesare. În legătură cu anunţul nostru de astăzi, luăm în considerare toate opţiunile, dar am hotărât că cea mai bună abordare în condiţiile actuale este reechilibrarea producţiei din fabricile noastre în conformitate cu piaţa în declin", a spus Fleming. Vizate sunt în primul rând fabricile din Germania şi Spania, dar şi Uzina Automobile Craiova, însă americanii "îşi reafirmă angajamentul de a produce" în cele trei ţări.
DE LA CAMIONETE LA MOTOARE
Noile planuri ale Ford la Craiova vizează producţia unor motoare EcoBoost de mic litraj. În martie anul trecut John Fleming declara că primul model produs în România (la mijlocul acestui an) va fi un vehicul comercial uşor, Ford Transit Connect. La privatizarea uzinei auto din Craiova, AVAS a impus Ford să realizeze o producţie de minimum 200.000 de automobile în al patrulea an de la privatizare (2012 - n.r.), să efectueze o serie de investiţii şi să-i păstreze pe cei 3.900 de foşti angajaţi ai întreprinderii Automobile Craiova şi ai filialei acesteia Daewoo România.
Producţia la Fabrica Ford din Valencia, Spania, va fi reajustată prin trecerea de la un sistem de lucru cu trei schimburi, la unul cu două schimburi. Această uzină va produce noua generaţie a modelulu