Producătorul român de automobile a obţinut în 2008 o marjă operaţională de cinci ori mai mare decât cea a grupului din care face parte, dovedind astfel că şi-ar putea permite anumite reduceri de preţ. De ani buni, Automobile Dacia obţine cea mai ridicată rată de profit operaţional în cadrul grupului din care face parte. Încă din primul an în care a obţinut profit, 2005, compania autohtonă a demonstrat că, graţie costurilor de producţie reduse, poate influenţa pozitiv bi
Producătorul român de automobile a obţinut în 2008 o marjă operaţională de cinci ori mai mare decât cea a grupului din care face parte, dovedind astfel că şi-ar putea permite anumite reduceri de preţ.
De ani buni, Automobile Dacia obţine cea mai ridicată rată de profit operaţional în cadrul grupului din care face parte. Încă din primul an în care a obţinut profit, 2005, compania autohtonă a demonstrat că, graţie costurilor de producţie reduse, poate influenţa pozitiv bilanţul grupului francez. Cea mai recentă dovadă este marja de 3,4% obţinută de Dacia anul trecut, de cinci ori mai mare decât cea a Renault, care a reuşit cu greu să posteze 0,6% în dreptul aceluiaşi indicator. Mai exact, diferenţa dintre preţul de vânzare al produselor Dacia şi costul acestora a fost, anul trecut, de peste 3%, după ce în 2007 depăşise 8%. În acelaşi timp, Renault a raportat diferenţe de 0,6% şi, respectiv, 3,3%. Acesta este şi motivul pentru care Patrick Pelata, directorul operaţional al grupului Renault, declara la începutul acestui an: „vedem în programul Logan o oază de linişte şi credem că va depăşi bine criza“.
Cauza reculului
Scăderea marjei operaţionale s-a produs în opinia directorului general Automobile Dacia, François Fourmont, într-un anumit context: „Există trei motive care au generat scăderea marjei operaţionale faţă de 2007. Este vorba despre grevele care ne-au costat circa 13 m