Romaqua Group estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 52% in acest an fata de 2008, pana la 730 mil. lei (circa 174 mil. euro), dupa ce anul treut vanzarile grupului au inregistrat un avans de 45%.
Cresterea s-a datorat intrarii pe piata berii cu brandul Albacher, la jumatatea lui 2008, aceasta fiind unul dintre factorii care vor mentine avansul vanzarilor grupului peste ritmul pietei, potrivit datelor furnizate de companie.
2009 este insa primul an in care actionarii Romaqua, producatorul apei Borsec, stopeaza investitiile in dezvoltarea grupului, dupa ce in ultimii trei ani valoarea cumulata a acestor investitii a ajuns la peste 50-60 mil. euro.
Printre proiectele amanate pentru urmatorii ani s-ar putea numara demararea productiei in fosta locatie de imbuteliere a apei Ana Vie, langa Miercurea-Ciuc.
Locatia a fost achizitionata de actionarii Romaqua anul trecut, iar in prezent compania deruleaza lucrari la sursa de apa.
"Deoarece avem deja suficiente capacitati de productie, investitiile pe care le vom face in 2009 vor fi numai investitii de completare", au declarat reprezentantii Romaqua.
Stoparea investitiilor in dezvoltare vine pe fondul cresterii costurilor de creditare pe piata si incetinirii cresterii consumului local de bauturi non-alcoolice.
"2008 a fost un an cu cresteri mult mai mici fata de anii anteriori, daca ne raportam la intreaga piata. Noi am avut insa o crestere de 21% a vanzarilor de apa minerala", au mai spus reprezentantii Romaqua.
Apa minerala reprezinta peste jumatate din vanzarile in volum ale Romaqua Group, brandurile din portofoliu fiind Borsec, Stanceni si Aquatique. Pe piata apelor minerale, producatorul Borsec isi disputa pozitia de lider cu compania greceasca Coca-Cola Hellenic.
Principalii actionari ai Romaqua Group sunt Octavian Cretu si Nicolae Palfi. Ei detin impreuna 90% din ac