Criza va continua şi în 2010! Este convingerea majorităţii directorilor participanţi la studiul Compass Consulting, referitor la impactul acesteia asupra mediului de afaceri. 2009 şi 2010 vor fi ani de testare dură a abilităţilor managerilor în luarea şi implementarea deciziilor, fără „plasă de siguranţă“. Incertitudinea privind modul în care evoluează criza va plana cel puţin patru-şase luni de acum încolo asupra companiilor din România. În aceste condiţii,
Criza va continua şi în 2010! Este convingerea majorităţii directorilor participanţi la studiul Compass Consulting, referitor la impactul acesteia asupra mediului de afaceri. 2009 şi 2010 vor fi ani de testare dură a abilităţilor managerilor în luarea şi implementarea deciziilor, fără „plasă de siguranţă“.
Incertitudinea privind modul în care evoluează criza va plana cel puţin patru-şase luni de acum încolo asupra companiilor din România. În aceste condiţii, riscurile deciziilor cu impact asupra afacerilor ar putea fi considerabile. „Aproape jumătate dintre companiile care au răspuns la chestionarul nostru au menţionat că ar avea nevoie de sprijin extern pentru a analiza, identifica şi implementa soluţii anticriză. Ponderea celor care consideră acum că au nevoie de consultanţă este mare, comparativ cu numărul companiilor româneşti care apelează în condiţii obişnuite la consultanţă în management. Este un semnal încurajator pentru piaţa locală de servicii profesionale“, apreciază Constantin Turmac, managing partner la Compass Consulting.
Circa 60% dintre respondenţii din cadrul studiului se tem că amânarea investiţiilor avute în vedere le-ar putea afecta poziţia competitivă de pe piaţă, dar şi menţinerea şi motivarea personalului din poziţii-cheie. Aşa încât va fi nevoie, mai mult ca oricând, de asumarea unor decizii strategice, cu efecte pe termen lung. Acţiuni precum planificarea cu minimum