Subţierea pachetelor de beneficii reprezintă un neajuns atât pentru angajaţi, cât şi pentru companiile care furnizează aceste servicii. Cele mai afectate sunt fondurile de pensii private şi firmele de training. În schimb, furnizorii de tichete au şanse să depăşească actuala criză aproape neatinşi. „În ultimele şase luni, am observat o uşoară scădere a numărului beneficiarilor de bonuri de masă în cadrul companiilor mari şi foarte mari, consecinţă a disponibiliz�
Subţierea pachetelor de beneficii reprezintă un neajuns atât pentru angajaţi, cât şi pentru companiile care furnizează aceste servicii. Cele mai afectate sunt fondurile de pensii private şi firmele de training.
În schimb, furnizorii de tichete au şanse să depăşească actuala criză aproape neatinşi. „În ultimele şase luni, am observat o uşoară scădere a numărului beneficiarilor de bonuri de masă în cadrul companiilor mari şi foarte mari, consecinţă a disponibilizărilor din ultimul semestru“, spune Philippe Blecon, director general al Accor Services România, liderul acestui sector. Însă reculul a fost compensat, spune el, de un trend ascendent de clienţi noi în rândul IMM-urilor, pentru că „antreprenorii care până în acest an preferau să utilizeze metode de stimulare financiară sunt mult mai interesaţi acum de orice metode de eficientizare a costurilor, inclusiv în domeniul bugetelor de cheltuieli cu salariaţii“. Şi celălalt mare jucător de pe această piaţă, Sodexo, a remarcat aceleaşi tendinţe în rândul companiilor. „Până acum, am fost afectaţi doar de retragerea clienţilor care au făcut restructurări sau au falimentat, în special din industrii gen auto, construcţii şi textile“, spune Adina Popa, manager de marketing şi dezvoltare al grupului francez, care crede că, oricum, singurul segment problematic este cel al bonusurilor de masă: „încă avem creştere, datorită faptului că rata de penetrare