Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul suedez de investitii Oresa Ventures, nu va mai opera alte majorari de preturi in acest an decat in cazul in care moneda nationala va continua sa se deprecieze in raport cu euro.
“Doar evolutia cursului ne poate determina sa mai facem alte majorari de preturi in acest an. Daca leul continua sa se deprecieze, vom creste preturile, pentru ca 98% din furnizorii nostri de materii prime sunt platiti in euro”, spune Aliz Kosza, directorul general al Fabryo Corporation.
La sfarsitul saptamanii trecute, producatorul de vopsele a anuntat ca a majorat preturile produselor cu pana la 20%, cea mai importanta crestere de pret fiind aplicata produselor marca Savana. Moneda europeana a crescut cu peste 6,1% in raport cu leul de la inceputul anului si pana pe 13 martie, data cand Fabryo a anuntat majorarea preturilor.
Chiar daca piata de vopsele va inregistra un declin in acest an, directorul general al Fabryo mentioneaza ca nu va reduce preturile pentru a vinde volume mai mari. “In cel mai rau caz, am prefera sa vindem jumatate din cat am vandut anul trecut si sa crestem preturile, decat sa umblam la calitatea produselor”, spune Kosza.
Ea estimeaza ca 2009 va aduce o scadere cu 10% a consumului de vopsea si spune ca in cazul in care descresterea consumului ar fi de 20%, piata ar trece printr-o situatie dramatica.
Piata ar putea sa se mentina insa la nivelul de anul trecut, respectiv 230 de milioane de euro, datorita cresterii proiectelor din constructii finantate din bani europeni.
In primele luni ale anului, compania a inregistrat o scadere valorica de 7-8% a vanzarilor comparativ cu perioada similara a lui 2008, pe fondul contractarii pietei constructiilor, cat si a temperaturilor scazute. Totusi, marcile Savana s-au vandut cu 25-30% mai bine decat la inceputul anului t