* deşi, oficial, programul de înnoire a parcului auto a început de câteva zile, la Brăila nicio maşină mai veche de 10 ani nu a ajuns la centrul de casare * dealerii auto speră, totuşi, să vândă măcar câteva autoturisme noi şi spun că actualul blocaj este cauzat de o chestiune birocratică
Deşi, oficial, a început de câteva zile, programul "Rabla" încă nu are, la Brăila, efecte vizibile asupra vânzărilor de autoturisme. Dacă anii trecuţi la poarta "Mioriţa Com", societatea autorizată să preia maşinile vechi, cei înscrişi în program stăteau la cozi pentru a-şi lăsa rablele, de data asta e linişte şi pace. "Până acum, nu a venit nici măcar un client. Stau degeaba în frig aici, cred că închid şi plec acasă", ne-a spus, ieri după-amiază, Gabriel Cloşcă, administratorul centrului de colectare fier vechi al "Mioriţa Com", situat în incinta fostului combinat chimic de la Chiscani. Obişnuit altădată să primească sute de rable, imediat după debutul programului de reînnoire a parcului auto, Cloşcă îşi explică situaţia de acum prin lipsa posibilităţilor de finanţare. "Atât timp cât băncile nu dau credite, oamenii nu vor avea pe ce să îşi cumpere maşini noi, deci nu au cum să se înscrie în acest program", spune şeful centrului de colectare. Dealerii auto speră, totuşi, să vândă măcar câteva maşini, cu ajutorul "Rabla". Ei explică actualul blocaj prin faptul că Administraţia Fondului pentru Mediu, care alocă banii pentru prima de casare, încă nu a semnat contractele de finanţare. Potrivit dealerilor, va mai dura câteva zile până când se va depăşi acest mic obstacol birocratic, iar cei care vor să-şi "bage" vechea maşină în "Rabla" vor putea să înceapă concret operaţiunile necesare. "Avem câteva zeci de clienţi care şi-au manifestat intenţia de achiziţiona un autoturism nou prin intermediul acestui program. Există premise să vindem cel puţin 40 de autoturisme Opel şi 50