„Generation Djihad“ cuprinde 60 de desene realizate de Sorin Tara, unul dintre cei mai controversaţi artişti români. „Generation Djihad“ vorbeşte despre terorism, război, conspiraţie, agresiune. Sorin Tara critică în lucrările sale, în care predomină culoarea sângelui, conflictele armate. Sorin Tara, cunoscut pentru expoziţiile sale care au stârnit de fiecare dată scandal, „Black Rumania”, „Apocalyptic for Everybody”, „Finis Mundi” sau „Into the Night of Loneliness”, expune până pe 17 aprilie la Anaid Art Gallery 60
de desene virulente la adresa conflictelor armate din lume.
„La prima citire, poate să pară agresivă, însă tema acestei expoziţii nu este deloc violenţa, ci merge pe ideea de a deveni pacifişti. «Generation Djihad» este despre o generaţie de guerrilla. Este despre război, bombe, minciuni, atacuri, jafuri, sânge, atentate, terorism.
«Generation Djihad» este despre o lume murdară, pângărită, obligată să trăiască în ură şi laşitate. Este despre o generaţie revoltată. O generaţie care nu se regăseşte şi nu ştie la cine şi la ce să se raporteze”, a explicat pentru Adevărul Diana Dochia, curatoarea Anaid Gallery.
Agresivitatea de la televizor
În ceea ce priveşte posibilele reacţii negative la expoziţia lui Tara, Diana Dochia a precizat că «Generation Djihad» trebuie privită ca un act artistic, care consemnează crimele lumii, relaţia dintre victimă şi agresor.
Sorin Tara a pornit în realizarea lucrărilor sale de la subiecte care apar în mass-media, declarându-se „profund marcat” de ceea ce citeşte în ziare şi de ceea ce vede la televizor.
Artă pe un capăt de pânză
„Expoziţia nu doreşte să impună o ideologie, nu susţine o instanţă morală, nu dă verdicte şi nu constituie o dezbatere politică. «Generation Djihad» este despre Tara. Despre cum percepe şi simte