Perioada legala de reduceri s-a incheiat, dar din vitrinele magazinelor inca nu au disparut anunturi care promit "Doua produse la pret de unul", "Totul la jumatate de pret" sau "Colectia de iarna, aproape gratis". Motivul? Proprietarii nu au reusit sa scape de stocuri.
Retailerii de imbracaminte si incaltaminte au inceput sezonul promotiilor inca din decembrie, de teama sa nu ramana cu stocurile de marfa in depozite, dar cu toate acestea nu au reusit sa-si epuizeze colectiile de iarna.
Reticenta de cumparare a consumatorilor s-a resimtit puternic in ultimele luni, vanzarile in magazinele de imbracaminte si incaltaminte suferind ajustari in jos cu pana la 30%. Prima solutie de salvare gasita de investitorii in aceasta industrie a fost o campanie agresiva de promotii care dureaza de patru luni. Daca tinem cont de faptul ca urmeaza sarbatorile de Paste si apoi efortul magazinelor de a scapa de produsele din colectia de primavara-vara, centrele comerciale ar putea veni cu un concept asemanator cu cel al outleturilor, unde preturile produselor, care de cele mai multe ori fac parte din colectii trecute, sunt pe toata perioada anului cu aproximativ 30% mai mici decat pretul initial. "Este posibil ca retailerii sa apeleze la reduceri cu caracter permanent, adica sa aiba o suprafata destinata special produselor cu preturi mai mici pentru a avea un rulaj cat mai mare si pentru a scapa de stocul de la luna la luna. In Romania nu s-a prea folosit aceasta strategie, dar noi ne-am obisnuit consumatorii cu aceasta strategie", a declarat Mihai Sindrilaru, directorul general al New Yorker Romania.
New Yorker, care a ajuns sa numere sase unitati in provincie, va deschide in mai putin de o luna prima unitate in Capitala, in Militari Shopping Center. Pretul produselor se incadreaza intre 19 lei si 240 de lei, dar in perioadele de reduceri sunt articole care po