Principalele surse de venituri pentru instituţiile publice de media, alocaţiile bugetare şi taxele radio şi TV, reduc efectele crizei asupra acestora, permiţându-le chiar să facă investiţii. Cea mai mare pondere din totalul fondurilor alocate instituţiilor publice de mass-media revine Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), de 48,52% (47,1 milioane de euro, cu aproape zece milioane mai mult decât în 2008), în timp ce Societatea Română de Televiziune (SRTv) va primi 44,04% (
Principalele surse de venituri pentru instituţiile publice de media, alocaţiile bugetare şi taxele radio şi TV, reduc efectele crizei asupra acestora, permiţându-le chiar să facă investiţii.
Cea mai mare pondere din totalul fondurilor alocate instituţiilor publice de mass-media revine Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), de 48,52% (47,1 milioane de euro, cu aproape zece milioane mai mult decât în 2008), în timp ce Societatea Română de Televiziune (SRTv) va primi 44,04% (43 milioane de euro).
După SRR şi SRTv, pe locul al treilea se află bugetul agenţiei publice de presă, Agerpres, cu 4,67% din cheltuielile statului pentru mass-media publice. Agenţia este finanţată în proporţie de 85,76% de la bugetul de stat şi ar urma să primească în 2009 circa 4,41 milioane de euro, cu aproape un milion mai mult faţă de suma alocată în 2008.
Colectarea taxelor radio şi TV, o problemă critică
În total, Consiliul de Administraţie al SRR a aprobat un buget de venituri de aproximativ 90 de milioane de euro, dintre care 42 de milioane provin din taxa radio colectată de la populaţie. Anul trecut, SRR a apelat la o firmă specializată pentru a recupera taxele neachitate de persoanele juridice. „În urma acestei acţiuni, au fost identificaţi circa 75.000 de agenţi economici şi s-au recuperat aproximativ 18 milioane de lei (4,1 milioane de euro)“, spune Maria Țoghină, preşedintele d