Vânzările de electronice şi electrocasnice pe credit s-au prăbuşit cu 50% în doar câteva luni. Deşi retailerii încearcă să revitalizeze vânzările cu oferte atractive, clienţii se lasă aşteptaţi. În mare parte, creşterile ameţitoare de până acum ale retailului de produse electronice şi electrocasnice s-au datorat creditelor, deoarece cumpărătorii fie mergeau la bancă pentru un împrumut de nevoi personale, fie apelau la ofertele financiare din magazin. De la sfâr�
Vânzările de electronice şi electrocasnice pe credit s-au prăbuşit cu 50% în doar câteva luni. Deşi retailerii încearcă să revitalizeze vânzările cu oferte atractive, clienţii se lasă aşteptaţi.
În mare parte, creşterile ameţitoare de până acum ale retailului de produse electronice şi electrocasnice s-au datorat creditelor, deoarece cumpărătorii fie mergeau la bancă pentru un împrumut de nevoi personale, fie apelau la ofertele financiare din magazin. De la sfârşitul anului trecut, situaţia s-a schimbat radical, iar puţinii clienţi care trec încă pragul acestor magazine nu doar din inerţie, ci şi pentru a cumpăra ceva, nu mai apelează la produsele de creditare. De exemplu, dacă la jumătatea anului trecut circa 28% din vânzările Domo Retail erau achitate cu credite contractate în magazin, ponderea lor a scăzut la 14% în octombrie, pentru ca în primele luni ale acestui an să urce uşor la 15% – 16%. Situaţia din acest an este mult diferită faţă de anii trecuţi. „La începutul lui 2009, se poate observa o scădere a creditelor comparativ cu plăţile cash“, spune Jiri Rizek, CEO Flamingo International. „În prezent, 55% - 60% din vânzările noastre sunt achitate pe loc, cu cash, restul fiind achitat în rate (prin credite), cu cardul sau prin alte mijloace de plată. Cu toate acestea, dat fiind contextul actual, când există o lipsă acută de lichidităţi, consumatorii se orientează tot mai mult către găs