Marketingul este unul dintre ”vinovaţi” în cazul furturilor comise în magazine. Adesea, produsele care îi tentează pe hoţi sunt cele cărora li se face multă publicitate şi noutăţile apărute în domeniul electronic. În magazinele din Spania, produsele promovate excesiv şi ultimele noutăţi electronice prezintă cel mai mare interes pentru hoţi, aceştia reuşind să sustragă între 2% şi 5% din marfa expusă pentru vânzare.
În ultimii ani, apariţia pe piaţă a unui nou joc Wii sau a unui volum Hary Potter a sporit vigilenţa vânzătorilor, dar, cu toate acestea, hoţii au reuşit să sustragă peste 8% dintre produse.
Un studiu realizat de Checkpoint Systems în Spania a relevat că pierderile ajung, la nivel naţional, la 2,5 miliarde de euro anual. Unii dintre clienţi fură produse din magazine, chiar dacă şi le pot permite. Un ruj de marcă sau orice alt obiect de cosmetică, furat de pe raft în momentul în care vânzătorul nu este atent, reprezintă ”un cadou sau o economie” pentru una dintre femeile intervievate.
Un proapăt licenţiat mărturiseşte că obişnuia să iasă cu braţele pline de cărţi din librării, gardienii neputându-şi imagina că o persoană fură atât de multe volume şi apoi trece cu nonşalanţă pe lângă ei, îndreptându-se spre ieşire.
Clienţii nu sunt singurii care generează pierderi de acest tip, însă doar 49,6% dintre ele sunt cauzate de aceştia. 28,7% dintre aceste pierderi sunt generate de furturile comise chiar de către angajaţii firmelor, în timp ce 21,7% reprezintă pierderi interne sau furturi ale furnizorilor.
Criza economică pare să schimbe topul celor mai râvnite obiecte, datele pentru anul 2008 al Barometrului Mondial al Furturilor indicând creşterea numărului furturilor de produse necesare vieţii de zi cu zi. Nu doar băuturile alcoolice scumpe sunt dotate cu sisteme de alarmă, ci şi conservele, pr