În timp ce marii giganţi ai industriei auto sunt puternic afectaţi de criza financiară internaţională, producătorul autohton Dacia din cadrul grupului Renault întrevede o rază de lumină pentru a străbate perioada de turbulenţe. "Nu ştiu cum vom ieşi din criză, dar cred că Dacia o va traversa mai bine decât alţi constructori. Criza auto schimbă profund preferinţele consumatorilor în ţările bogate, astfel încât maşina devine un produs care să se adapteze cât mai bine la noile condiţii“, a spus François Fourmont, directorul general al companiei, la un seminar organizat de Ziarul Financiar şi PricewaterhouseCoopers. În acest an, 75% din producţie va lua calea exportului. Se poate spune că producătorul de la Mioveni s-a adaptat pe timp de criză, prin introducerea de transmisii automate pe maşinile livrate în Golful Persic, dar şi prin lansarea de versiuni pe GPL în Europa.
Pentru ţările nordice, constructorul a introdus motorizări care funcţionează cu bioetanol (E 85).
Dificultăţi există însă şi pentru francezii de la Renault în actualul context economic, care se traduc prin diminuarea investiţiilor planificate în România. Totodată, economii se fac şi prin tăierea unor cheltuieli cu deplasările în străinătate, dar şi prin îngheţarea unor proiecte care nu sunt strategice. Mai rămâne totuşi un buget de investiţii pentru piaţa locală de 138 milioane de euro. (S.S.)
În timp ce marii giganţi ai industriei auto sunt puternic afectaţi de criza financiară internaţională, producătorul autohton Dacia din cadrul grupului Renault întrevede o rază de lumină pentru a străbate perioada de turbulenţe. "Nu ştiu cum vom ieşi din criză, dar cred că Dacia o va traversa mai bine decât alţi constructori. Criza auto schimbă profund preferinţele consumatorilor în ţările bogate, astfel încât maşina devine un produs care să se adapteze cât mai bine la noile condiţii“, a spus Fr