Prima generaţie a modelului Ka nu s-a bucurat de popularitate, iar în gama Ford exista un gol de ofertă: dacă Fiesta era prea mare, clientul de clasă mini opta pentru altă marcă. Însă, cu noua versiune, Ford Ka atacă segmentul mini şi propune o maşină jucăuşă, cu consum mic şi design atractiv.
Noul Ka a fost „desenat“ în spiritul ultimelor modele Ford, cu design kinetic. Farurile sunt mari, alungite, priza de aer frontală este generoasă şi se înscrie în look-ul fraţilor mai mari, Fiesta şi Focus, oglinzile sunt vopsite în culoarea caroseriei, lămpile spate sunt încadrate frumos în caroserie, toate fiind elemente destinate să individualizeze noul Ka. Interiorul este, de asemenea, interesant, fiind un capitol la care designerii au încercat să creeze un aspect unic, reprezentativ nu atât pentru Ford, cât pentru noul Ka. În ciuda faptului că s-a folosit cam mult plastic dur şi poate cam neplăcut la atingere, aparenţele sunt salvate prin designul planşei de bord. Noul Ka a fost proiectat pentru a atrage tinerii şi acest lucru se simte încă înainte de a porni motorul. Poziţia înaltă la volan îţi dă impresia de puţin disconfort înainte de a te obişnui cu maşina. Te împrieteneşti însă repede cu noul Ka şi, prin traficul urban, „locul de joacă“ pentru care a fost, de fapt, proiectată, micuţa maşină este încântătoare.
Două motorizări sunt disponibile pentru noua generaţie Ka, un diesel de 1.3 l şi un propulsor pe benzină de 1.2 l. Noi am avut parte în timpul drive test-ului de motorul pe benzină, care dezvoltă 69 de cai-putere. Din acest punct de vedere, Ford a intuit perfect reţeta pentru o maşină mignonă de succes. Deşi propulsorul pe benzină îşi face simţită puterea şi cuplul la turaţii din plaja medie şi superioară, este suficient de vioi încât să facă o bucurie din experienţa şofatului şi, în acelaşi timp, să consume puţin. Motorul nu se dovedeşte „flămâ