Dudy Perry, bossul companiei rezultate în urma asocierii dintre AAA Auto şi New Kopel, este convins că piaţa locală are un potenţial enorm, de circa un milion de vehicule second-hand pe an. Sosiţi în 2005 cu planuri mari de extindere pe piaţa din România, cehii de la AAA Auto au fost nevoiţi să se declare înfrânţi după doar trei ani. Cu vânzări de numai 1.430 de unităţi în 2008, în scădere cu 46% faţă de rezultatul din 2007, compania a fost forţată să caute un parten
Dudy Perry, bossul companiei rezultate în urma asocierii dintre AAA Auto şi New Kopel, este convins că piaţa locală are un potenţial enorm, de circa un milion de vehicule second-hand pe an.
Sosiţi în 2005 cu planuri mari de extindere pe piaţa din România, cehii de la AAA Auto au fost nevoiţi să se declare înfrânţi după doar trei ani. Cu vânzări de numai 1.430 de unităţi în 2008, în scădere cu 46% faţă de rezultatul din 2007, compania a fost forţată să caute un partener strategic, căruia să îi cedeze o parte din acţiuni. Cu câteva zile în urmă, negocierile cu israelienii de la New Kopel au ajuns la final, iar rezultatul a fost crearea unui joint-venture, AAA New Kopel, în care cehii au rămas cu numai 5% din acţiuni. „AAA Auto nu a vrut să se retragă total de pe piaţa românească. De aceea, prin contract, au şi opţiunea de a-şi majora până la 49% participarea în AAA New Kopel“, a declarat pentru Capital Dudy Perry, CEO al New Kopel. „Nu cred că problema AAA Auto a fost imaginea mărcii aici. Vânzările slabe au fost consecinţa scăderii pieţei, nu a unui business prost gestionat,“ adaugă acesta.
Dacă AAA Auto avea în portofoliu doar comercializarea de vehicule de ocazie, noul partener, New Kopel, are şi alte activităţi care pot susţine creşterea companiei pe piaţă. Firma deţinută de grupul israelian Shlomo a început să activeze în România, din 2005, în domeniul leasingului operaţional şi