Din ce în ce mai mulţi prahoveni reclamă că sunt traşi pe sfoară de unele bănci prin majorarea peste noapte a dobânzilor la credite şi astfel nu mai pot să înapoieze sumele împrumutate. De la începutul anului, 30 de persoane, majoritatea ploieşteni, au cerut ajutorul inspectorilor Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Prahova. În baza contractelor încheiate cu băncile, reclamanţii cer ca reprezentanţii OJPC să-i amendeze pe bancherii despre care spun că “au abuzat de buzunarele lor şi le-au mărit nejustificat dobânzile la împrumuturi”.
“Pe primul loc ca număr se situează plângerile în care oamenii fac referire la comisioane majorate fără informarea în prealabil a clientului printr-o adresă scrisă, afişarea fiind făcută doar la avizierul băncii sau introducerea unei taxe pentru administrare în plus”, ne-a declarat inspectorul-şef adjunct de la OJPC Prahova, Victoria Balaban.
Rezolvare parţială
În urma verificărilor documentelor, inspectorii OPC au ajuns la concluzia că cinci dintre reclamaţii sunt întemeiate şi au fost rezolvate în favoarea celor care au depus plângerile. Alte şapte sunt în curs de cercetare.
Restul de 18 sunt ori nefondate ori nesoluţionabile pentru că nu s-au adus toate actele necesare efectuării verificărilor. “Majoritatea acestor plângeri au fost făcute pe contracte încheiate între anii 2004-2007, atunci când multe bănci nu aveau obligaţia notificării clienţilor cu privire la majorările dobânzilor”, a explicat Victoria Balaban.
Un consilier bancar care doreşte să rămână anonim ne-a explicat că mulţi clienţi nu sunt acasă atunci când banca le trimite notificări, plicurile se întorc, iar dacă oamenii nu se prezintă într-o anumită perioadă de timp să le ridice, banca consider că sunt de acord cu modificările, adică şi cu majorarea dobânzilor.
Reclamaţi