Austriecii de la Uniqa au injectat 45 mil. euro in Unita dupa preluare, iar acum pregatesc rebrandingul asiguratorului.
Strategia austriecilor de la Uniqa dupa preluarea Unita de la Vienna Insurance Group este sa reduca semnificativ ponderea asigurarilor auto in portofoliu si sa se dezvolte pe segmentul asigurarilor de sanatate, unde austriecii sunt lideri in tara de origine, dar si pe cel al asigurarilor pentru IMM si locuinte, a declarat Wolfgang Kindl, managing director al Uniqa International, responsabil de activitatea grupului in Romania.
"Trebuie sa reducem semnificativ ponderea asigurarilor auto in portofoliul Unita, probabil ca aceasta va scadea pana la 65% de la peste 80% in prezent. Vrem sa echilibram portofoliul prin cresterea pe non-auto, in special pe asigurari de sanatate, unde Uniqa este lider in Austria. Alte segmente vizate sunt asigurarile pentru IMM si cele de locuinte", spune austriacul Kindl intr-un interviu acordat ZF.
Reducerea ponderii asigurarilor auto este importanta in conditiile actuale de piata, cand vanzarile de masini noi scad rapid, ceea ce afecteaza businessul cu asigurari Casco. De asemenea, asiguratorii isi imbunatatesc profitabilitatea prin scaderea ponderii segmentului auto, deoarece aceasta activitate aduce pierderi semnificative. Un alt obiectiv pentru perioada urmatoare este dezvoltarea canalelor de distributie, in special a activitatii de bancassurance, unde Uniqa are un parteneriat cu Raiffeisen pe toate pietele in care activeaza.
Uniqa a investit recent 45 de milioane de euro in Unita printr-o majorare de capital, iar acum pregateste procesul de rebranding, in urma caruia asiguratorul va lua numele actionarului majoritar. Procesul va incepe in prima jumatate a acestui an si va costa cateva milioane de euro.
Pe piata locala exista insa deja o companie care are brandul Uniqa in nume, si anu