Sefii firmei autohtone se asteapta sa vinda in total in patria Mercedes 50.000 de automobile Sandero si Logan. La un pret mediu de 8.000 de euro, rezulta ca producatorul auto de la Pitesti poate sa obtina 400 milioane de euro din Germania, suma ce reprezinta 20% din cifra de afaceri obtinuta de Dacia la nivelul anului trecut. Cel mai mare ajutor pentru producatorul roman de automobile a venit nu din partea statului roman ori din partea celui francez, de unde este actionarul majoritar, asa cum ne-am fi asteptat sau cum am fi putut macar spera. Niciunul nu a fost capabil sa ofere vreo reteta miraculoasa pentru iesirea din criza a firmei Dacia, chiar daca si unul si altul aveau tot interesul ca fabrica locala sa ramine in functiune. Mai mult, executivul din Franta a conditionat acordarea de ajutoare catre Renault, actionarul majoritar al Dacia, de pastrarea locurilor de munca in hexagon. Constringerea viza, printre altele, ca producatorul francez sa nu mute cumva productia in tari cu forta de munca mai ieftina, precum Romania, Rusia ori Slovenia, unde Renault detine fabrici. Ajutorul pentru Dacia a venit insa, neasteptat, din Germania, o tara cu o traditie foarte solida in fabricarea de automobile. Cind in patria celebrelor fabrici Mercedes, BMW, Audi ori Porsche s-a hotarit acordarea unei prime de 2.500 de euro la cumpararea unei masini noi nemtilor care acceptau sa isi caseze masinile mai vechi de 10 ani, nimeni nu s-a gindit cit de mult va ajuta Dacia, cumva in defavoarea marcilor locale. O data, fiindca cererea de automobile Dacia a explodat pur si simplu in Germania, iar, in al doilea rind, deoarece rablele predate de germani pentru a fi casate nu vor mai putea ajunge in tara la noi si nu vor mai face concurenta Loganului. Potrivit ultimelor estimari ale Dacia, paradoxal, Romania a ajuns abia a treia piata ca importanta, dupa Germania si Franta. Potrivit ultimilor