- Economic - nr. 277 / 19 Martie, 2009 Se pare ca in viitor cumparatorilor le va fi din ce in ce mai greu sa faca diferenta intre produsele cosmetice si cele alimentare dintr-un magazin. "Descoperirea" (daca o putem numi asa) a fost facuta de inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului Mures in urma unui control tematic desfasurat recent. Cu acest prilej au fost depistate produse cosmetice care le imita pe cele alimentare prin forma, miros, prezentare, ambalaj, eticheta, volum sau marime, atractive pentru consumatori. Acestea pot fi usor confundate cu produsele alimentare, in special de copii si, in consecinta, prin introducerea in gura sau prin inghitirea lor pot provoca ranirea, intoxicarea, otravirea, iritarea, perforarea sau obstructia aparatului digestiv. Printre produsele depistate in magazine din Targu-Mures si Tarnaveni s-au numarat: masca reconstructiva pentru par, de ciocolata, prune, cirese, portocale, castane, caramel, miere, ce imita perfect un borcan de dulceata din camara bunicii; gel pentru dus/lotiune de corp ce avea scris pe eticheta "Juice lemon", avand culoare, ambalaj si prezentare ca si o bautura racoritoare; masca de par pe a carei eticheta scria crema de ciocolata, de lapte sau de cafea, cu aspect de produs lactat; crema de corp de masline, ce putea fi usor confundata cu o cutie de smantana. Amenzile pentru introducerea pe piata a acestora s-au ridicat la 7.200 lei, cu masura complementara de interzicere de la comercializare/import/oprirea definitiva a produselor mentionate anterior in valoare de 59.000 lei. Urmatorul pas, asa cum ne spunea inspector Puia Lucia Odeta, din cadrul OJPC Mures, este intocmirea notificarilor aferente catre Comisia Europeana prin sistemul TAIEX-RAPEX. Letitia Bota - Economic - nr. 277 / 19 Martie, 2009 Se pare ca in viitor cumparatorilor le va fi din ce in ce mai greu sa faca diferenta intr