Sucursala Regională Căi Ferate Constanţa a parafat un contract de 2,7 miliarde lei vechi cu o cunoştinţă a directorului CFR Călători, Gabriel Ţăranu
Guvernanţii ne tot spun să strângem cureaua, însă criza nu este luată în serios de toată lumea. Un exemplu de instituţie care face risipă de bani publici în toiul recesiunii este şi Sucursala Regională Căi Ferate Constanţa.
Pe 7 ianuarie, instituţia condusă de directorul Dorin Maer a contractat forţă de muncă pentru întreţinerea şi repararea liniilor CF. Este vorba, mai exact, despre un contract încheiat cu o firmă care furnizează personal muncitor plătit pe bază de tarif orar, pentru secţia L2 Medgidia. Câştigătoarea licitaţiei este SC Stone Construct SRL, cu sediul în Medgidia, iar suma obţinută de la Sucursala RCF Constanţa este de 228.980 lei, fără TVA, adică peste 2,7 miliarde de lei vechi cu TVA. Valoarea estimată a contractului a fost de 233.122 fără TVA. Suma nu este mare la o primă vedere, însă, ţinând cont de faptul că durata contractului este de nici trei luni, este enormă.
Directorul RCF Constanţa, Dorin Maer, ne-a declarat că firma din Medgidia a fost unicul ofertant, din cauză că nu se găsesc prea mulţi agenţi economici care să se prezinte la licitaţie pe bani puţini. El a adăugat că muncitorii plătiţi cu ora iau, în medie, 5 lei pe oră şi că, având în vedere faptul că sunt vreo 30 - 40 la număr, iar contractul se derulează în lunile ianuarie, februarie şi martie, firma nu câştigă mai nimic.
O tranzacţie profitabilă
Ţinem să-l contrazicem pe domnul director al RCF. Dacă socotim că un muncitor munceşte opt ore, douăzeci de zile pe lună, atunci, acesta câştigă opt milioane de lei vechi pe lună. Având în vedere faptul că perioada de derulare a contractului este de aproape trei luni - 60 de zile lucrătoare şi ţinând cont de faptul că sunt aproape 4