În plină criză, când veştile rele vin din toate părţile, angajaţii resimt mai mult ca oricând stresul de la serviciu. Munca într-un cadru apăsător are efecte negative asupra lor şi a randamentului în cadrul firmei.
Teama de concediere, orele suplimentare, presiunea de a lucra mereu la nivelul optim îşi pun amprenta asupra stării de spirit a salariaţilor. Conform mojob.ro, există însă şi soluţii pentru a combate stresul profesional. Specialiştii recomandă angajaţilor o planificare a activităţilor cât mai detaliată, în ordinea priorităţilor. Primul pas este ca fiecare să aibă un program echilibrat pentru a evita stresul şi epuizarea fizică şi psihică. În plus, dacă nu aţi reuşit să faceţi faţă tuturor activităţilor propuse, a doua zi trebuie să vă asiguraţi că aţi terminat tot ce v-a rămas în ziua precedentă. Mai mult, dacă aveţi responsabilităţi care credeţi că vă vor ocupa mult timp, e bine să încercaţi să le împărţiţi astfel încât să le puteţi rezolva pe etape.
Învăţaţi să lucraţi în echipă
Lucrul în echipă este şi el benefic în momentele de stres. Fixaţi-vă însă obiective realiste, încercând pe cât posibil să renunţaţi la individualism şi egoism. Altă soluţie este renunţarea la „perfecţionism“. Critica profesională se recomandă a fi privită ca o discuţie constructivă, menită să îmbunătăţească activitatea şi în nici un caz să vă descurajeze. Astfel, socializarea cu colegii este recomandată mai mult ca oricând, iar angajaţii trebuie să fie atenţi la cele mai mici detalii.
Contează foarte mult cum interacţionaţi cu cei din jur. Dacă unul dintre angajaţi se simte copleşit, este recomandabil să ia o pauză de câteva minute, în care să-şi limpezească gândurile. Chiar şi o plimbare până în alt birou îl poate revigora. Atunci când angajatul simte că e copleşit de îndatoririle profesionale, dar îşi ia o pauză pentru a-şi reîncărca bat