Miniştrul Economiei, Adriean Videanu (foto stânga), şi Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu (foto dreapta), vin azi la Braşov pentru a purta discuţii cu conducerea şi sindicatele companiilor IAR şi Construcţii Aeronautice SA Ghimbav.
Interesul companiei este să îi prezinte lui Videanu, care conduce ministerul care a preluat controlul asupra societăţii braşovene, două variante de supravieţuire a companiei în viitorul apropiat. Unul dintre aceste planuri este o extindere a colaborării cu compania Eurocopter, care a încheiat, în anul 2000, un joint-venture cu societatea braşoveană. Practic, Eurocopter realizează reparaţii de elicoptere într-o hală de pe platforma IAR, francezii deţinând 51% în cadrul acestei asocieri, în timp ce restul acţiunilor revin producătorului braşovean de elicoptere. O extindere a acestei asocieri ar prevedea cedarea a mai multor hale în cadrul acestei asocieri, dar şi a unui număr mai mare de locuri de muncă. Cea de-a doua variantă este cea de păstrare a companiei în patrimoniul statului, cu comenzi exclusive de la stat.
Luna trecută, Neculai Banea, directorul general al IAR Ghimbav, declara că „ar trebui făcută o analiză pentru a se vedea de ce elicoptere este nevoie în următorii zece ani şi să achiziţionăm licenţele pentru realizarea acestora, astfel încât să vedem ce vom face de acum încolo”. Acesta a mai arătat că dezvoltarea societăţii se poate face şi apelând la fonduri structurale, deoarece compania nu are datorii şi poate primi fonduri prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice. „Putem realiza un proiect de zece milioane de euro pentru cumpărare de licenţe şi investiţii adiacente, din care jumătate din bani să fie contribuţia noastră, iar jumătate din fonduri europene”, a arătat Banea.
De altfel, sindicaliştii s-au întâlnit şi cu prefectul Braşovului şi au solicitat încheierea unui m