Criza se transpune din viata reala in cea fictiva a serialelor, care castiga audienta pentru ca le prezinta oamenilor situatii pe care le vad in viata de zi cu zi.
Femei a caror slujba este sa fie mame tot timpul se vad nevoite sa accepte joburi part-time, in timp ce executivii marilor corporatii se trateaza cu vinuri scumpe, dupa ce au cerut ajutor de la stat pentru a face fata crizei financiare, scrie International Herald Tribune.
Semnele care anunta prescrieri ipotecare par a se inmulti in cartierele de locuinte. Trei vecini, care si-au pierdut slujbele si ale caror case urmeaza sa fie trecute in proprietatea companiei ipotecare, l-au luat ostatic pe directorul executiv al acesteia, iar bancherii din sectorul de investitii ce si-au pierdut slujbele trebuie sa se multumeasca cu slujbe de nivel inferior, in cadrul corporatiilor ce inca fac angajari.
Criza economica a ajuns sa fie subiectul programelor din prime-time. Desi fiecare dintre aceste situatii pare desprinsa din realitate, ele nu reprezinta decat cazuri puse pe hartie de scenaristii celor mai populare seriale de televiziune, pentru cele mai noi episoade ale urmatoarelor programe "Neveste disperate" si "Betty cea urata" de la ABC, "The Simpsons" de la Fox, "Flashpoint" al CBS si "30 Rock" difuzat pe NBC.
Divertismentul este cea mai frecventa forma de escapism si uitare in timpul perioadelor de tulburari economice. Un numar din ce in ce mai mare de seriale prezentate de retele de televiziune au inglobat aspecte reale in povestile pe care le prezinta - o reflectare, spun producatorii, a amplorii pe care au luat-o problemele financiare.
"Daca toata lumea din America se gandeste la asta, inseamna ca fiecare scenarist de la Hollywood se gandeste tot la asta", a spus Marc Cherry, creatorul si producatorul executiv al serialului "Neveste disperate". "Stiu ca oamenii incearca sa