Internetul nu mai reprezinta un mediu atractiv doar pentru adolescenti, fapt demonstrat si de audientele in crestere in randul persoanelor cu varsta de 70 de ani. Astfel, numarul utilizatorilor de Internet din Statele Unite ale Americii, cu varsta cuprinsa intre 70 si 74 de ani, a crescut in perioada 2005-2008 cu 19%, potrivit unui studiu Pew Internet.
Internetul este folosit si in randul utilizatorilor americani cu varsta peste 75 de ani, numarul acestora crescand cu 10% in perioada 2005-2008.
Comparativ cu aceste cifre, numarul utilizatorilor de Internet cu varsta cuprinsa intre 25 si 29 de ani s-a situat in intervalul mentionat la un nivel constant-85%.
Categorie de varstaProcent audienta online 2005 (SUA)Procent audienta online 2008 (SUA)12-17 ani87%93%18-24 ani82%89%25-29 ani85%85%30-34 ani83%87%35-39 ani80%80%40-44 ani76%83%45-49 ani73%80%50-54 ani68%78%55-59 ani68%71%60-64 ani55%62%65-69 ani57%56%70-74 ani26%45%75+17%27%
Sursa: Pew Internet&American Life Project, eMarketer.com
De asemenea, studiile Nielsen Online releva faptul ca utilizatorii de Internet cu varsta peste 55 de ani reprezentau la finalul anului trecut aproximativ o treime din audienta online, alocand mai mult timp acestui mediu de comunicare decat utilizatorii tineri.
Spre deosebire de tinerii care utilizeaza Internetul pentru a urmari filme sau pentru a accesa retelele sociale, utilizatorii americani cu varsta peste 70 de ani folosesc mediul online pentru a gasi informatii despre sanatate, pentru a vizita site-urile guvernamentale sau pentru a se documenta despre religie. In plus, acesti utilizatori trimit la fel de multe e-mail-uri precum cei tineri, folosesc motoarele de cautare la fel de des si fac rezervari online pentru excursii in strainatate.
Activitati onlineCategorie de varsta 64-72 aniCategorie de varsta 73+E-mail91%79%Utilizarea motoarelor