Primii trei retaileri specializati de pe piata electronicelor si electrocasnicelor, Altex, Flamingo si Domo, au realizat anul trecut vanzari de peste 750 de milioane de euro, aproape 70% din piata, in crestere cu 7% fata de anul precedent.
Vanzarile electroIT au consemnat anul trecut, potrivit companiilor din industrie, cresteri chiar de pana la 60% in primele trei trimestre, dar s-au redus puternic in ultimele trei luni, cand volumele comercializate depaseau de regula cu mult nivelurile anilor anteriori. Piata electronicelor a scazut insa in ultimul trimestru din 2008 cu o medie de 20%, procent ce s-a pastrat si in primele doua luni din 2009.
Chiar daca inghetarea pietei imobiliare si a multor proiecte comerciale pe final de an a intarziat deschiderea a mai mult de 10 noi magazine, pentru toti retailerii la un loc, suprafetele de vanzare ale fiecarei retele au crescut cu cel putin 5.000 de metri patrati.
Suprafata totala de vanzare a celor trei retaileri s-a apreciat cu mai mult de 22.000 de metri patrati, in special magazine de format mare, ajungand la un total de 224.000 de metri patrati.
Cu toate acestea, desi suprafata de vanzare s-a majorat cu 11% in 2008, vanzarile pe metru patrat au inceput sa scada fata de 2007, media coborand cu peste 10 euro pe metru patrat.
Altex, retailerul care a dat de fapt in 2004 tonul expansiunii prin magazine de peste 3.000 de metri patrati, a ajuns anul trecut la o suprafata de vanzare de peste 100.000 mp. "Anul 2008 a insemnat atingerea unei suprafete comerciale de peste 100.000 mp. Compania a continuat strategia standardizarii magazinelor si orientarea spre suprafete de 1.500 de metri patrati pentru reteaua Altex si de 3.500 mp pentru reteaua Media Galaxy", a declarat Edvin Abdulachim, retail manager Altex.
Pentru reteaua de distributie Altex au fost inaugurate 8 magazine, iar pentru Med