Managementul costurilor este un exercitiu de supravietuire pentru fiecare organizatie in aceasta perioada, iar reducerea cheltuielilor poate fi facuta fara a afecta afacerea, spun consultantii. Cum aplica marile companii aceasta teorie?
Timp de mai bine de o ora, premierul Emil Boc, ministrul de finante Gheorghe Pogea, ministrul dezvoltarii Vasile Blaga si economistul-sef al BNR Valentin Lazea au explicat miercuri, in cadrul unui eveniment al ZF, cum va depasi Romania criza. Cei peste 200 de invitati din sala au ascultat despre buget, legislatie si masuri anticriza, insa solutiile au venit pana la urma tot "din piata.
Reprezentanti ai marilor industrii, Fran'ois Fourmont - directorul general al Dacia, Radu Timis - presedintele CrisTim, Mariana Gheorghe - CEO al Petrom, Dan Iancu - partener in cadrul PricewaterhouseCoopers, au explicat ce fac marile organizatii pentru a supravietui pe timp de criza si cum reduc din cheltuieli.
Dan Iancu spune ca exista trei abordari generice de reducere a costurilor: "defriseaza si arde, "reducerea strategica a costurilor si "rascoleste oceanul. Acestea difera in functie de timpul de aparitie al efectelor si de valoarea pe termen lung pe care o genereaza.
Cheltuielile de personal, cheltuielile de deplasare si protocol, cheltuielile cu bunurile consumabile, cheltuielile cu serviciile de consultanta sunt printre cele mai vizate de companii cand vine vorba de cost-cutting.
Insa economiile bazate pe tinte arbitrare, definite la nivel global de directorul companiei, de tipul "reducem planul cu 10% au doar efect pe termen scurt si pot avea un impact negativ asupra moralului angajatilor, explica Dan Iancu. "Intelegerea profitabilitatii afacerii, a produselor si a pietelor, este esentiala pentru a lua decizii strategice de reducere a costurilor, spune consultantul.
Francois Fourmont spune ca a redus c