Judeţul a fost prezent pentru a doua oară la Târgul de Turism. La Bursa Internaţională de Turism, Maramureşul a avut un stand de prezentare special amenajat. O delegaţie din Maramureş a fost prezentă săptămâna trecută la Berlin, la cea de-a 43-a ediţie a celui mai mare târg de turism din lume. Timp de cinci zile, capitala Germaniei s-a transformat într-un fel de „buric al pământului”, fiindcă acolo a fost organizată Bursa Internaţională de Turism (ITB). Acesta este evenimentul la care agenţii turistici de pe toate continentele îşi etalează tot ce au mai bun, într-un concurs de standuri, culori, lumini, manifestări artistice, degustări şi alte ispite ale simţurilor. De acolo, publicul pleacă încărcat cu planuri de vacanţă şi cu oferte scrise cât mai atractiv pe hârtie lucioasă.
Horinca, cea mai bună strategie
Pe lângă materialele tipărite în limba germană, vechi şi noi, pe infodeskul Maramureşului au fost etalate şi câteva obiecte meşteşugăreşti care au stârnit curiozitatea vizitatorilor străini.
Atracţia principală a fost o sticlă cu fus, făcută de un meşter din Vadu Izei, plină cu horincă de cea mai bună calitate. „A fost un fel de capcană ademenitoare, căci dacă vreunul din vizitatori întreba cum a fost realizată, i se spunea că secretul poate fi aflat doar dacă vine la noi în Maramureş”, a subliniat Ioana Tripon, directorul Biroului Maramureş Info Turism. „După ce gustau din horinca noastră, oamenii deveneau mai deschişi, voiau să afle mai multe lucruri şi astfel, zăboveau mai mult în faţa standului nostru”, a adăugat Rada Pavel, responsabil marketing în cadrul aceluiaşi birou.
Maramureşul, vizat ca destinaţie
La infodeskul Maramureşului s-au oprit atât nostalgici care au vizitat zona în urmă cu 20-30 de ani şi care voiau să îşi testeze memoria, cât şi tineri care s-au arătat ei interesaţi