Top Brands Distribution (TBD), distribuitorul local al produselor Philip Morris si Kraft Foods, mizeaza in acest an pe o crestere cu 20% a vanzarilor, pana la 1,4 miliarde de lei (326 mil. euro, la cursul actual), unul din factori fiind majorarea preturilor la tigarile distribuite.
Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 1,16 miliarde de lei (315 mil. euro), in crestere cu 55% fata de valoarea din 2007, potrivit rezultatelor preliminare neauditate comunicate de TBD.
In acelasi timp, cresterea costurilor cu creditele bancare s-a majorat semnificativ si a dus la realizarea unui profit net la aproximativ jumatate din valoarea estimata de companie la inceputul lui 2008, potrivit lui Wael El Ghadban, managerul general si unul dintre principalii actionari ai Top Brands Distribution.
"De 10-11 ani am reinvestit intregul profit obtinut de companie, iar acum se dovedeste ca am avut o strategie inspirata, pentru ca am evitat supraindatorarea. Cel mai mare credit al nostru pentru investitii luat de la banci a fost contractat in anul 2006 si a finantat peste 50% din valoarea proiectului de constructie a primului nostru centru logistic", a declarat Wael El Ghadban. Investitia in acest proiect a fost in jurul a 6 mil. euro, potrivit datelor comunicate de companie la finalizarea acestuia.
El Ghadban a mai afirmat ca cel mai mare risc pentru sectorul distributiei de bunuri de larg consum in acest an este diminuarea consumului.
"Businessul nostru nu a fost afectat pana acum de criza. Nu am observat o scadere a consumului de bunuri de larg consum in primele doua luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, dar acest lucru s-ar putea intampla in lunile urmatoare, avand in vedere ca nu au mai fost inregistrate cresteri de venituri in randul populatiei, ci, din contra, au fost anuntate mii de disponibilizari in economie", a preciza