Unii dezvoltatorii au solicitat un nivel al chiriei "total disproportionat fata de realitatea actuala a pietei".
Retailerul de incaltaminte si marochinarie Benvenuti a stopat extinderea lantului de magazine si s-a retras din discutiile pentru anumite proiecte, mai ales in cazul centrelor comerciale in care dezvoltatorii au solicitat un nivel al chiriei "total disproportionat fata de realitatea actuala a pietei", dupa cum spun reprezentantii companiei.
Majoritatea jucatorilor din industria textila caracterizeaza 2009 ca pe un an al consolidarii, nicidecum al expansiunii si se limiteaza la atragerea clientilor in spatiile existente.
Companiile reusesc cu greu sa mentina businessul la nivelul din anii anteriori, multe dintre acestea, printre care AAV, Leonardo sau Steilmann, luand in considerare chiar inchiderea unor unitati pentru eficientizare.
"Ca politica viitoare vom avea disponibilitate pentru deschiderea de noi magazine numai in conditiile in care anticipam vanzari foarte bune sau vanzari bune si chirii foarte mici. In caz contrar, nu vom mai deschide noi magazine si consideram ca etapa de dezvoltare pe orizontala, in Romania, se apropie de final", a declarat Adrian Cazu, directorul magazinelor Benvenuti.
Retailerii de imbracaminte si incaltaminte, impulsionati de cresterea puterii de cumparare si implicit a pietei, au semnat anul trecut contracte pentru spatii comerciale in aproape toate mallurile anuntate. Multe dintre aceste proiecte au cazut insa pe final de an, iar magazinele au fost sterse de pe harta extinderilor.
Cine a semnat insa parteneriate cu dezvoltatorii nu mai poate da inapoi, iar acest lucru se intampla chiar si cand centre comerciale amana deschiderea.
Reteaua Benvenuti, cu afaceri de 11 mil. euro anul trecut, numara in prezent 34 de magazine in toata tara, urmatorul fiind deschis in a doua jumatate