Ministerul Turismului va lansa luni anuntul de licitatie pentru brandul de tara, care ar putea fi realizat pana in luna septembrie.
"Speram ca in septembrie brandul sa fie gata si sa incepem sa-l promovam", a a declarat ieri ministrul de resort Elena Udrea la Targul de Turism al Romaniei.
Luna trecuta, Elena Udrea a declarat ca licitatia va fi internationala. Ea a mentionat la acea data ca proiectul este finantat din fonduri europene, iar executia si ulterior promovarea brandului vor costa circa 75 de milioane de euro. Conform ministrului de resort, anul acesta circa 80% din bugetul institutiei, care se ridica la 400 mil. lei, va fi directionat catre refacerea infrastructurii turistice.
"Din bugetul ministerului, care a fost considerat mai intai prea mic, apoi prea mare, o cota de 80% va fi alocata refacerii infrastructurii turistice, iar proiectele se vor derula prin intermediul autoritatilor publice locale. Speram ca de saptamana viitoare sa putem incepe sa finantam aceste investitii", a spus Udrea.
Primii bani alocati de la bugetul institutiei se vor duce catre investitii in trei porturi turistice in Delta Dunarii. Alte investitii vor fi realizate in plaja de la Sulina si intr-o statiune de schi in Muntii Parang, care, conform Elenei Udrea, va fi cea mai mare de acest gen din estul Europei.
Potrivit oficialului, prioritatea ministerului este turismul balnear. "Nu vom abandona niciun sector al turismului, insa prioritar pentru noi ramane turismul balnear, pentru ca in Romania se afla 37% din resursele de ape termale din Europa si trebuie sa exploatam acesta oportunitate", sustine Udrea.
Ea a mentionat ca pentru inceput, ministerul va investi in construirea si reabilitarea unor centre balneare din Harghita si Covasna. "Unele dintre investitii vor fi gata anul acesta, iar altele se vor finaliza in decurs de cativa ani. Realizarea