Grupurile Metro, Rewe si Carrefour, cei mai mari trei jucatori din comertul romanesc, au rulat anul trecut afaceri cumulate de 5 mld. euro, in crestere cu 20% fata de 2007.
Valoarea reprezinta aproximativ 20% din vanzarile realizate de intregul comert cu bunuri de larg consum, estimat de compania MEMRB la 23-25 mld. euro si care include aproape 90.000 de magazine, de la chioscuri la hipermarketuri. Cele trei grupuri de retail au avut anul trecut o crestere peste ritmul mediu al pietei, estimat la 15-20% in lei, ceea ce le-a adus o majorare a ponderii in vanzarile totale din comert. Odata cu cresterea importantei in comert, retelele de magazine devin tot mai puternice pe piata, ceea ce creeaza riscul ca negocierile cu micii furnizori locali sa genereze tensiuni.
Rewe a raportat recent cifra de afaceri in Romania pe 2008 pe cele trei divizii ale sale active la nivel local, Selgros Cash & Carry, Billa si Penny Market. Vanzarile totale realizate de cele trei retele, in valoare de 1,5 miliarde de euro, au avut un avans de aproape 12% fata de 2007, la jumatate fata de ritmul raportat in perioada 2006-2007 (27%).
In acelasi interval, afacerile Carrefour s-au majorat intr-un ritm mai mare, de 37%, datorita expansiunii mai accelerate a retailerului francez. El insa nu a devansat Rewe ca vanzari, astfel incat a ramas pe pozitia a treia in topul retailerilor din Romania. Grupul Metro va comunica saptamana viitoare rezultatele sale pe 2008, insa estimarile pe baza cifrelor raportate in regiune indica afaceri de peste 2,3 mld. euro la nivel local.
Grupurile Metro, Rewe si Carrefour, cei mai mari trei jucatori din comertul romanesc, au rulat anul trecut afaceri cumulate de 5 mld. euro, in crestere cu 20% fata de 2007.
Valoarea reprezinta aproximativ 20% din vanzarile realizate de intregul comert cu bunuri de larg consum, estimat