REŞIŢA: Cei mai afectaţi sunt patronii care au afaceri în domeniul prelucrării lemnului În plină criză, reşiţenii cumpără pâine, carne, haine second hand, îşi fac asigurări de viaţă şi pleacă în concediu.
Foarte mulţi oameni de afaceri din Reşiţa declară că resimt criza financiară. Pe de altă parte, sunt şi afacerişti a căror investiţie este protejată. Pe ultimul loc în topul primelor cinci afaceri de succes, pe perioadă de criză, stau investiţiile în turism.
Reşiţenii nu au renunţat la concedii. „Luna trecută, fluxul celor care şi-au plănuit concediile în străinătate a fost de cinci ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi luna aceasta am avut destul de mulţi clienţi. Putem spune că pe segmentul turismului nu se resimte criza financiară“, a spus, astăzi, Sorin Suru, managerul unei agenţii de turism din Reşiţa. Locul patru este ocupat de asigurările de viaţă.
Astăzi, reşiţenii sunt mai preocupaţi de sănătate şi asigurări de viaţă, mai ales că perioada de criză a făcut companiile din domeniu să iasă la rampă cu oferte speciale. „Pentru criza financiară am apărut cu oferte exclusive ce vin din străinătate“, a spus consultantul financiar Nicolae Vrapcea. În opinia lui, reşiţenii sunt afectaţi de criză doar din punct de vedere psihic. „Dacă îi convingi că investiţia lor este sigură şi nu suferă nici măcar în această perioadă, atunci asigurările de viaţă merg 100% şi chiar mai mult“, a adăugat acesta.
Primele trei produse necesare
Afacerile cu haine la kilogram sunt asigurate de consumul excesiv al reşiţenilor. Rodica Zglimbea alimentează cu marfă atât magazine din Reşiţa, cât şi din alte judeţe ale ţării. „Sinceră să fiu, eu nu sunt afectată de criză, dimpotrivă. Chiar şi în această perioadă îmi permit să refuz clienţi din cauză că am foarte multe comenzi şi nu pot face faţă“, a declarat