Problemele economice care au lovit ţara în ultimele luni au adus o neaşteptată veste bună: poluarea din marile oraşe a scăzut. Nu semnificativ, dar este prima scădere în ultimii nouă ani, potrivit Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
La mijlocul anului 2008, un raport realizat la nivel european arăta că cele mai poluate ţări din UE sunt România şi Bulgaria, cotele de atenţie fiind depăşite la mai mulţi parametri. Documentul arăta că bulgarii respirau în medie anual 55 de micrograme de praf, în vreme ce românii inhalau 52 de micrograme de praf. Media înregistrată în UE este de 23 de micrograme de praf. "Sursele" de poluare erau maşinile, al căror număr creştea de la an la an, industria, şi avântul imobiliar, din cauza căruia spaţiile verzi dispăreau, fiind înlocuite de construcţii. Lucrurile s-au schimbat radical în ultima jumătate de an.
TRAFICUL MULT FLUIDIZAT, MAI PUŢINE NOXE
Cu ajutorul primăriilor din ţară, Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului a centralizat date care arată că, de la începutul crizei, traficul s-a redus cu procente variind între 5 şi 30 la sută în toate oraşele mari. Firmele nu mai fac la fel de multe livrări, mulţi români au renunţat la autovehiculele luate în leasing, alţii nu îşi mai permit preţul combustibilului şi folosesc mijloacele de transport în comun.
Din punctul de vedere al mediului, asta se traduce în mai puţine emisii de substanţe nocive. Adică mai puţină poluare. Bucureştiul, Iaşiul, Constanţa, Timişoara, Clujul sunt primele oraşe care beneficiază de aer mai curat ca urmare a crizei. Reducerea traficului, în special pe timp de zi, a redus cu procente însemnate şi poluarea fonică din oraşele amintite.
INVESTIŢII IMOBILIARE ÎNGHEŢATE = SPAŢII VERZI RĂMASE INTACTE
Printre cele care au căzut din cauza crizei se numără şi piaţa imobiliară. O dată cu ea, investi