Cui foloseste un automobil cu doua locuri in plus fata de un sedan? In principiu familiilor numeroase cu nevoi de transport urbane sau intraurbane si este cazul unor modele precum Opel Zafira sau Renault Grand Scenic.
Nissan Qashqai plus 2 apare ca o disonanta fata de modelele din clasa in primul rand pentru ca are o garda la sol ceva mai ridicata si introduce si un sistem de tractiune integral care il apropie de SUV-uri precum Hyundai Santa Fe sau Peugeot 4007, care dispun de echipari cu sapte locuri.
Cat de practice sunt insa cele doua locuri care, utilizate, reduc considerabil spatiul aferent portbagajului? Accesul a fost facilitat prin largirea usilor din spate, iar spatiul pentru genunchi a fost calculat, pentru o persoana de pana la 1,60 metri, la un nivel rezonabil fata de alte modele concurente.
Introducerea celor doua locuri a modificat si dimensiunile masinii, astfel ca fata de Nissan Qashqai are un ampatament mai mare cu 135 de mm, iar lungimea a crescut cu 211 mm la 4,52 metri. Designul exterior a fost modificat de asemenea prin introducerea unui al treilea geam de dimensiuni mai mari si prin modificarea liniilor posterioare.
Comportamentul rutier s-a imbunatatit, in ciuda cresterii inaltimii cu aproape 4 centrimetri, in mare parte datorita cresterii ampatamentului. Vorbind de sistemul de tractiune integrala, am si reusit sa il testam. La cuplarea tractiunii am observat ca are capacitatea de a te scoate din conditii apropiate de un SUV veritabil, cu traditie chiar si in concursuri off-road. Nu am fortat insa capacitatile Qashqaiului si am incercat doar cateva unghiuri de atac promitatoare, pentru a testa capacitatea de angajare si degajare a obstacolelor.
Dar nu pentru acest lucru a fost creeat Qashqai plus 2 . Daca ne uitam la propulsorul care echipa modelul testat, de 2 litri diesel si 150 CP, am putea spune ca se