Şoferul de camion care a dărâmat joi un limitator de viteză la Sânpetru şi firma de transport pentru care lucra sunt vinovaţi pentru producerea accidentului. Potrivit anchetatorilor, şoferul este cercetat pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală, iar firma Hidroconstrucţia, pentru nerespectarea normelor privind dimensiunile maxime admise pentru transport. Potrivit legii, pentru o încărcătură ce depăşeşte patru metri, este nevoie de autorizaţie specială, autorizaţie pe care această firmă nu o deţinea. Mai mult decât atât, societatea trebuia să verifice şi traseul pe care camionul urma să-l parcurgă. Reprezentanţii firmei Hidroconstrucţia au ajuns ieri dimineaţă la locul accidentului, unde au făcut propriile măsurători, pentru a vedea dacă sunt conforme cu cele ale poliţiştilor.
Expert solicitat să măsoare limitatorul ucigaş de la Sânpetru
Şoferul camionului susţine însă că maşina lui nu avea mai mult de patru metri înălţime. Conducătorul auto dă vina pe Direcţia de Administrare Drumuri şi Poduri, care a pus un indicator pe care scria 4,2 metri, în condiţiile în care înălţimea reală era mai mică cu 10, chiar 20 de centimetri. În consecinţă, el a cerut efectuarea unei verificări suplimentare. Astfel un expert independent va efectua măsurătorile necesare în cazul limitatorului de înălţime care s-a prăbuşit joi peste o maşină şi a ucis un om pe DJ 103, la intrarea în localitatea Sânpetru, iar rezultatele vor fi confruntate cu setul de măsurători al poliţiei. Rezultatele Poliţiei arată că marcajele au fost corecte şi că dimensiunea camionului a fost mai mare decât limita permisă.
Vă reamintim că joi, în jurul orelor 13.30, o persoană a murit, iar o alta a fost rănită, după ce un limitator de înălţime s-a răsturnat şi a căzut peste un autoturism Dacia Logan. Un camion, care transporta pe o platformă un excavator, a lovit limitatorul. Acesta a