De la instalarea in functie, ministrul Turismului a lansat mai multe proiecte, dar pana acum nici unul dintre acestea nu a avut vreo evolutie palpabila.
Ianuarie 2009:
- turism monahal in Bucovina
- turism balnear in Bucuresti
- extinderea sezonului turistic pe litoral.
Februarie 2009:
- acordarea tichetelor de vacanta pentru salariati
- partii de schi in Muntii Arieseni si Parang
- centre turistice si balneare in Harghita si Covasna
- refacerea "Drumului vinului" (proiect de promovare a turismului viticol)
- statiune turistica la Vartop (Muntii Apuseni)
- licitatie pentru crearea unui brand turistic national
- croaziere pe Dunare.
Martie 2009:
- integrarea Baniei in turismul national
- promovarea mitului "Dracula"
- vacante de Paste in Bucovina
- includerea Deltei Dunarii intr-un tur european.
Romania are musai nevoie de un brand turistic. Deocamdata nu stie care. Elena Udrea recunoaste ca Bulgaria face concurenta puternica turismului romanesc, prin serviciile de o calitate mai buna.
Daca eficienta s-ar masura in declaratii de intentie, probabil ca Elena Udrea ar putea fi considerata un ministru performant. In cele trei luni care au trecut de la preluarea mandatului, Udrea a vorbit mult si la modul general despre numeroase proiecte de relansare a turismului autohton, fara insa a demonstra ca stapaneste vreunul. Din acest motiv, declaratiile sale au inceput sa fie privite cu neincredere de oamenii de turism din Romania. "Uneori ma simt coplesita de cate am de facut si nu stiu de unde sa incep. Daca ne concentram asupra litoralului, nu putem lasa deoparte turismul de munte. Daca ne uitam mai atent la Delta, nu putem neglija circuitele culturale", a recunoscut ministrul intr-un interviu acordat "Romaniei libere". Chiar si in aceste conditii insa