ALIMENT COTIDIAN. Două treimi dintre conversaţiile pe care le purtăm sunt simple bârfe. Specialiştii susţin că această nevoie de informaţii este înrădăcinată în structura noastră, iar pe de altă parte vorbesc de o necesitate psihologică. Sursa: NorthFoto
Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de senzaţional, bârfe şi scandaluri. Specialiştii susţin că în topul subiectelor de conversaţie se află ştirile despre vedete, iar emisiunile care au ca subiect scandaluri mondene şi drame de familie reuşesc să aibă audienţe mari. În plus, în urmă cu câteva zile, Dan Diaconescu susţinea că a reuşit să OTVizeze întreaga ţară, iar metoda folosită de el „se propagă în lanţ”. Formele de divertisment de acest tip prind la români, întrucât, spun specialiştii, asociem trăirile vedetelor cu ale noastre şi avem sentimentul că putem pătrunde în culisele unei lumi inaccesibile, arată un material publicat în revista „Spirit Militar Modern”.
Aceeaşi sursă relevă că, pe seama bârfei despre celebrităţi, pot apărea conflicte interpersonale, bazate pe divergenţe de opinii, interpretări sau aprecieri.
Pe de altă parte, sociologii susţin că „avem în structura noastră bârfa”, iar două treimi dintre conversaţii sunt dedicate acestui tip de socializare.
Informaţii în grup
Cercetătorii de la Social Issues Research Center au definit bârfa drept o informaţie socială despre o persoană, răspândită în cadrul grupului, atunci când aceasta nu este prezentă.
Acest lucru înseamnă discuţii despre relaţii şi experienţe personale ale altora, cine, ce face şi mai ales cu cine, cum să faci faţă momentelor dificile, dar mai înseamnă şi discuţii despre comportamentul şi relaţiile prietenilor, familiei, celebrităţilor, probleme cu partenerul sau partenera, familie, prieteni, colegi, vecini, detalii precise despre viaţa socială, adică, într-