Regizorul face ultimele retuşuri la „Poliţist, adjectiv“, un fals policier despre un poliţist care, la un moment dat, nu mai crede în legea pe care trebuie să o aplice. În studioul din spatele Gării de Nord, care îi este şi birou permanent de lucru, fumând ţigară de la ţigară, omul Corneliu Porumboiu a făcut o radiografie sinceră a regizorului. Iniţial numit „Intermediar“, „Poliţist, adjectiv“ va avea premiera în iunie. Din distribuţie fac parte Dragoş Bucur, Vlad Ivanov, Irina Săulescu, Marian Ghenea, Ion Stoica.
- Credeam că o să vă găsesc la Vaslui!
- Acum am şi o fetiţă de doi ani şi ceva, şi sunt legat de Bucureşti, unde am un program foarte strict. Vin aici la opt dimineaţa şi plec după-amiază, la 16.00-17.00. M-am obişnuit aşa, scriu de obicei opt ore pe zi. Dacă sunt inspirat, scriu şi sâmbăta şi duminica. Vin la birou ca la servici.
- Mulţi dintre cei care cred că scrisul este boemie, se vor mira!
- Au o viziune romantică despre scriitură. Probabil că-şi imaginează că stai la o terasă, apoi mai scrii... În etapa de scriitură îţi trebuie rigoare, trebuie să te izolezi cumva, ca să intri în subiect.
Aşa funcţionez eu. La filmul pe care l-am terminat acum, am avut trei variante de scenariu. La „A fost sau n-a fost“ a existat una singură, dar am modificat pe parcurs. Acest film, „Poliţist, adjectiv“, a fost foarte diferit.
- Este mai uşor să faci film după un scenariu propriu?
- Da. Pentru mine, un film este o viziune despre lume şi o viziune despre cinema. Asta a spus-o Godard. Sunt foarte interesat de limbajul cinematografic. În perioada aceasta, de trei ani, am început să scriu cinci scenarii şi până la urmă am ajuns la scenariul acesta, care îmi oferea un anumit tip de limbaj cinematografic. Filmul nu se reduce la scenariu şi intrigă - asta este literatur