Nu doar industria si economia au fost grav afectate de criza financiara care ingroasa pe zi ce trece numarul somerilor si firmelor care dau faliment. Un alt domeniu grav afectat este cel al modei.
In vremuri grele, oamenii sunt preocupati in primul rand sa faca rost de resurse financiare pe necesare pentru mancare, apa si cheltuieli curente. Este evident ca poti trai fara prea mari eforturi daca renunti sa iti cumperi in fiecare saptamana ceva nou de imbracat. Mai mult chiar, daca ai suficienta imaginatie, cu hainele pe care le ai deja poti sa faci combinatii reusite. In fiecare zi poti sa arati altfel.
In ciuda scaderii vanzarilor, constat cu surpindere ca, de fapt, preturile la articolele de vestimentatie si imbracaminte sunt la la fel ca cele de anul trecut, cand previziunile erau optmiste, iar cresterea economica a Romaniei era de 7%.
Noile colectii pentru sezonul de primavera- vara sunt scoase la vanzare contra unor sume fabuloase pentru vremurile in care traim. O pereche de sandale facuta din trei cureluse costa aproape un salariu minim pe economie. Si lista nu se opreste aici: un top de la case de moda considerate accesibile clasei de mijloc costa cel putin 100 de lei. Oare suntem dispuse sa mai scoatem din buzunar aceasta suma pentru un "moft" - pentru ca vrem sa urmam moda?
Previziunile devin din ce in ce mai sumbre, iar cuvantul recesiune incepe sa fie tot mai des auzit. Daca in Occident marii creatori au reusit sa constientizeze ca in vremuri de criza moda trebuie abordata dintr-un unghi diferit, in Romania se pare ca lucrurile nu stau la fel.
Presa straina apreciaza ca primul efect al crizei este disparitia de pe podiumurile de moda a colierelor opulente. Rochiile si topurile acopera, mai nou, cuminti, decolteul, dar si umerii. Primul care a vorbit despre acest trend este Karl Lagerfeld, designer