O barjă sub pavilion bulgăresc, încărcată cu aproape o mie de tone de minereu de fier, s-a răsturnat în această dimineaţă în Dunăre, în zona Golfului Dubova, fără a exista victime. Incidentul s-a produs la graniţa dintre judeţele Caraş-Severin şi Mehedinţi, după ce barja a lovit stâncile la intrarea în zona Cazanelor Superioare. La faţa locului s-au deplasat reprezentanţi ai Gărzii de Mediu, care fac măsurători privind gradul de poluare rezultat în urma accidentului.
Toată încărcătura aflată în barjă s-a pierdut în apele fluviului. Potrivit Căpităniei Orşova, în Golful Dubova se poate observa, pe o suprafaţă de circa 4.000 mp, o pată de culoare roşie, cel mai probabil cauzată de rugina de la încărcătura care a căzut în apă .
Potrivit şefului Biroului pentru Siguranţa Navigaţiei din cadrul Căpitănei Portului Drobeta Turnu Severin, Marinică Genovu, barja s-a răsturnat în apropierea Golfului Dubova, la kilometrul fluvial 970, după ce s-a lovit de stânci.
"Imediat s-a şi răsturnat. Minereurile de fier, în cantitate de o mie de tone, s-au pierdut în apele Dunării. Ancheta este începută de căpitanul portului Orşova şi apoi vom vedea cum organizăm dezeşuarea şi scoaterea barjei de acolo. Nu există victime", a declarat Căpitania Zonală Drobeta Turnu Severin, Mihai Ghiba, potrivit Realitatea.net.
"Zona respectivă se numeşte şi Minerva, pentru că în urmă cu mai mulţi ani, acolo a avut loc primul mare incident, al unei nave numite Minerva. Lovirea stâncilor în Cazane se întâmplă rar, în ultimul deceniu au fost doar trei situaţii, dar avariile sunt foarte mari", a precizat Mihai Ghiba.
"Cel mai probabil barja Stara Zagora s-a răsturnat în timpul manevrei de intrare în Cazane. Probabil că una dintre barje, cea din faţă, a lovit o stâncă şi s-a produs o spărtură, astfel că echipajul a decis să împingă barja în G