Producatorul Automobile Dacia cauta noi destinatii de export si extinderea portofoliului de produse exportate pentru a compensa, incepand din vara, o posibila reducere a comenzilor din Germania, unde se livreaza in prezent jumatate din productia saptamanala a fabricii de la Mioveni.
Compania are o cadenta de productie de 7.200 de automobile saptamanal, iar potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor Dacia, 3.500 de unitati sunt exportate in Germania, unde cererea pentru modelele Logan si Sandero a fost impulsionata de programul local de sustinere a pietei auto.
"Germania este un balon cu oxigen, dar trebuie sa respiram in toate pietele. O cerere similara insa cu cea a Germaniei nu va veni din nicio alta tara europeana care are un program de innoire a parcului auto", a spus Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.
El a explicat ca in nicio alta tara europeana care aplica un program de sprijinire a pietei auto marca Dacia nu este avantajata in aceeasi masura cu piata germana. Germania acorda o prima de casare de 2.500 de euro pentru un automobil mai vechi de 9 ani, ceea ce duce pretul unui Logan la 5.000 de euro, cel mai competitiv din piata.
In Franta sau in Italia, unde prima de casare ajunge la 2.000 si respectiv 1.500 de euro, oferta producatorilor locali face ca unele modele produse in aceste tari sa se apropie la o diferenta de pret mai putin semnificativa decat in Germania, de pretul de achizitie al unui Logan. "Sunt apoi si tari precum Austria care au un program de sustinere a sectorului auto, dar au un volum redus pentru a aduce comenzi la fel de mari", a spus Stroe.
Reprezentantii Dacia au declarat ca volumul comenzilor, care a adus Germania in prezent pe locul doi in topul tarilor ca si vanzari, depasind Romania, nu se va mentine constant pe intreg parcursul anului si ca ofera o predictibilitate a productiei pana la pe