Reducerile de 30% promovate la Târgul de Turism de la Romexpo i-au atras pe bucureşteni ca un magnet. În acest an, numărul vizitatorilor a fost cu 25% mai mare decât cel din 2008. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Turiştii români vor vacanţe ieftine, în zone apropiate şi cunoscute, unde îşi pot drămui atent bugetele, sus ţin operatorii prezenţi la Târgul de Turism, care s-a desfăşurat la finele săptămânii trecute la complexul Romexpo din Capitală. Contrar studiilor care arătau că românii sunt gata să renunţe la vacanţe pe timp de criză, organizatorii au înregistrat la această ediţie a târgului un număr-record de vizitatori. Peste 50.000 de persoane au stat minute întregi la casele de bilete, s-au perindat printre standuri în cele patru zile, faţă de 40.000 câţi fuseseră cu un an înainte. În weekend, vizitatorii au aşteptat peste 30 de minute la coadă la intrare.
Pentru că situaţia economică i-a forţat să reducă drastic numărul excursiilor, aceştia s-au concentrat asupra vacanţei de vară, pe care o vor accesibilă şi de o calitate cât mai bună. Principalele des tinaţii care au atras atenţia au fost Grecia, Bulgaria şi Turcia, alături de litoralul românesc. Mai agresive ca niciodată, discounturile au fost prezente la toate agenţiile şi s-au ridicat până la 30%.
Foarte activi au fost şi agenţii - de două ori mai numeroşi faţă de 2008, aceştia s-au grăbit să încheie alianţe şi parteneriate pe diferite proiecte sau să le consolideze pe cele deja existente. „Noi am lansat deja un parteneriat cu Intertour Bacău pentru două chartere cu autocarul, spre Croaţia şi Corfu. Mai bine împărţim la doi costurile de promovare, precum şi riscurile”, afirmă Grigore Alexa, directorul agenţiei Olimp din Iaşi.
Distracţia preferată e pe plajă
Vizitatorii târgului au căutat frenetic reducerile promise. „Estimăm că anul acesta va creşte c