Multi dintre managerii locali au ca unica strategie de criza taierea de costuri, reducand bugetele sau renuntand la angajati. Acestea pot fi decizii bune atat timp cat reducerile nu se fac acolo unde valoarea care se pierde este mai mare decat o scadere a costurilor salariale.
"Nu este gresit daca tai de unde trebuie, din costurile care nu aduc valoare, din 'fite'. In schimb, daca tai din bugetul de marketing atunci cand ai cea mai mare nevoie de vizibilitate si din bugetul de HR atunci cand doar cu oameni bine pregatiti si motivati poti trece peste criza, sansele tale de a avea o performanta buna scad drastic", spune Mihai Dragoi, consultant senior in cadrul Consulteam, reprezentant pe piata locala al companiei de consultanta in resurse umane Mercer, care adauga ca managerii ar trebui sa aloce mai mult timp pentru oamenii lor si pentru clienti, si mai putin pentru activitatile administrative.
Managerii trebuie sa inteleaga ca participarea lor la succesul echipei nu mai poate sa se rezume la control. Ei trebuie sa fie implicati 100% si conectati permanent la ceea ce se intampla in jurul lor.
Asadar, solutia ca organizatiile sa ramana competitive, chiar si dupa ce reduc din costuri si din numarul de angajati este cresterea productivitatii. Acest lucru se poate realiza prin o mai buna structurare a proceselor, precum si indreptarea atentiei catre oamenii-cheie din firma.
Una dintre companiile care trec, in prezent, printr-un proces de restructurare este Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala. Scopul restructurarii este atingerea unui numar de 10.000 de angajati la sfarsitul lui 2009, cu 2.500 de angajati mai putin decat la inceputul anului trecut. Solutia pentru o mai mare eficienta? Focus pe procese. "In cazul Romtelecom, proiectul de crestere a eficientei s-a axat intr-o prima faza pe o revizui