"O estimare optimista pentru evolutia din 2009 a pietei de adezivi si tencuieli uscate poate fi reprezentata de o crestere cuprinsa intre 10% si 15%. Cresterile sunt asteptate in principal pe piata renovarilor, a proiectelor derulate de catre stat, cum ar fi spre exemplu proiectul de anvelopare a blocurilor, pentru reabilitarea termica a locuintelor", a declarat Russu. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 11 milioane de euro (40 de milioane de lei), in crestere cu 48% fata de rezultatul din anul precedent. Pentru 2009, compania si-a bugetat o cifra de afaceri de aproximativ 14,5 mil. euro, ceea ce ar reprezenta o crestere a vanzarilor cu aproximativ 30% fata de anul trecut.
In ceea ce priveste preturile, Russu este de parere ca vor creste pe fondul majorarii cursului de schimb, care a dus la o crestere a costurilor materiilor prime, in special ciment si aditivi. Cu toate acestea, unii dintre producatorii de adezivi au redus preturile la inceputul anului in incercarea de a vinde stocurile acumulate.
"Am sesizat inca de la inceputul anului scaderi succesive de pret la unii concurenti din piata, carora nu le-am gasit inca justificarea. In principal, din cauza cresterii cursului leu euro, factor care determina costul materiilor prime, este foarte probabil sa avem cresteri de pret pe aceste game de produse", a apreciat Russu.
De asemenea Russu este de parere ca nu vom mai asista la investitii masive in majorarea capacitatilor de productie, cum s-a intamplat pana in prezent, jucatorii din piata fiind preocupati in aceasta perioada cu consolidarea businessului si deci cu reducerea unor costuri.
"Foarte putin probabil sa mai asistam anul acesta la achizitii sau deschideri de unitati de productie, mai ales ca majoritatea competitorilor din aceasta piata care anuntau deschideri de noi unitati de productie, au comunicat in piata opri