Doar 30 mil. euro din incasarile de 200 mil. euro raportate anul trecut de cele mai mari cinci agentii de turism vin din vanzarea de pachete in Romania.
Primele cinci agentii de turism de pe piata locala, care au cumulat venituri de peste 200 de milioane de euro anul trecut, obtin cele mai mici vanzari din turismul intern (pachete de vacanta in statiuni din tara, cazari interne individuale si pentru companii), afacerile acestora fiind axate pe vanzarea de bilete de avion care genereaza peste jumatate din afaceri.
Astfel, ponderea vanzarilor pe segmentul turism intern in veniturile totale variaza de la o agentie de turism la alta, cea mai mica valoare, de 3-5%, fiind consemnata de Paralela 45, controlata de Alin Burcea, iar cea mai mare, de 24-25%, de agentiile Eximtur si Happy Tour.
In plus, cei mai mari cinci jucatori din piata, Happy Tour, Paralela 45, Eximtur, Aerotravel si Marshal Turism, realizeaza in special turism intern de business (adica ofera cazari interne si vacante companiilor), pachetele de vacanta pentru persoane fizice reprezentand sub 5% in vanzarile totale. Singura exceptie o reprezinta agentia de turism Eximtur din Cluj, care realizeaza aproape 24% din cifra de afaceri prin vanzarea de pachete de vacanta turistilor romani in destinatii din tara.
Cea de-a doua agentie din piata cu capital romanesc, Eximtur, controlata de familia Morariu, obtine din turismul intern circa 9,8 milioane de euro, din care doar 1,5 mil. euro au fost incasari provenite din contracte cu mediul de business.
Eximtur vinde pachetele de vacanta interne prin intermediul a peste 800 de agentii revanzatoare, fiind unul dintre cei mai mari touroperatori pe litoralul romanesc, piata pe care concureaza cu agentia Mareea Comtur.
"Agentia noastra vinde pachete de vacanta in toate statiunile turistice montane, balneare si de pe litoral. Anul tre