Retailerul de bijuterii de lux Tiffany&Co. a anuntat o scadere cu 75% a profitului in cel de-al patrulea trimestru al anului ca urmare a dimunarii acentuate a vanzarilor, cu precadere in sezonul sarbatorilor de iarna. Rezultatele au fost insa peste asteptarile analistilor de pe Wall-Street, insa compania preconizeaza ca anul 2009 va fi un an extrem de dificil. Tiffany a mai anuntat ca aproximativ 600 de angajati din SUA au acceptat un pachet de pensioare inainte de termen, fapt ce ajuta la
Retailerul de bijuterii de lux Tiffany&Co. a anuntat o scadere cu 75% a profitului in cel de-al patrulea trimestru al anului ca urmare a dimunarii acentuate a vanzarilor, cu precadere in sezonul sarbatorilor de iarna.
Rezultatele au fost insa peste asteptarile analistilor de pe Wall-Street, insa compania preconizeaza ca anul 2009 va fi un an extrem de dificil.
Tiffany a mai anuntat ca aproximativ 600 de angajati din SUA au acceptat un pachet de pensioare inainte de termen, fapt ce ajuta la reducerea persoanlului total cu 10%. Acest lucru va duce la economisirea a 60 de milioane de dolari in 2009.
Retailerul a anuntat ca profitul sau a scazut la 31,3 milioane de dolari pentru cel de-al patrulea trimestru incheiat la 31 inauarie, comparativ cu 127,4 milioane de dolari in perioada similara a anului trecut.
Vanzarile Tiffany au scazut, de asemenea, cu 20 de procente, la 841,2 milioane de dolari de la 1,05 miliarde de dolari in aceeasi perioada din anul fiscal 2007.
Pentru intregul an fiscal 2008, profitul Tiffany a scazut la 220 milioane de dolari, de la 323,5 milioane de dolari in 2007. Vanzarile s-au diminuat, de asemenea, cu 3 procente, la 2,86 miliarde de dolari.
"Tiffany nu este imun la criza globala si sunt ingrijorat in ceea ce priveste business-ul pentru acest an", a declarat Michael J. Kowalski, CEO-ul companiei. Acesta a mai adaugat c