Dacia a prezentat in premiera in Romania primul concept car al companiei, realizat de o echipa compusa din 20 de persoane, de opt nationalitati diferite. Echipa face parte dintr-un grup de sapte centre de design ale Renault situate in intreaga lume.Circa 65% din intregul proiect (n.r. stadiul de proiectare) a fost realizat in Bucuresti de echipa in componenta careia se afla sase romani, dupa care productia efectiva a machetelor si a modelului final a fost mutata in Franta.Proiectul Duster a ince
Dacia a prezentat in premiera in Romania primul concept car al companiei, realizat de o echipa compusa din 20 de persoane, de opt nationalitati diferite. Echipa face parte dintr-un grup de sapte centre de design ale Renault situate in intreaga lume.
Circa 65% din intregul proiect (n.r. stadiul de proiectare) a fost realizat in Bucuresti de echipa in componenta careia se afla sase romani, dupa care productia efectiva a machetelor si a modelului final a fost mutata in Franta.
Proiectul Duster a inceput aproximativ cu un an inaintea Salonului Auto de la Geneva, unde conceptul a fost lansat in premiera mondiala.
Prima etapa in procesul de creare a lui Duster a fost o competitie de idei intre designeri, care a dutrat trei saptamani. Sefii Renault au avut de ales din peste o suta de schite pentru exterior si aproape 60 de schite pentru interior.
Dupa alegerea schitei au fost create unele modele virtuale, care au fost urmate de realizarea a doua machete in marime naturala, din polestiren alb. In final, a fost construit un model din materiale mai rezistente.
Intrebat care este valoarea investitiei pentru crossoverul Duster, Patrick Lecharpy, directorul de design Amont Renault a declarat ca grupul nu si-a pus problema costurilor ci mai degraba a beneficiilor pe care acest concept le aduce marcii